نقش عکاسی تبلیغات در پوسترهای تجاری - زبان بصری گرافیک

پایان نامه
  • دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
  • نویسنده ژاله عیسی زاده
  • استاد راهنما اناهیتا مقبلی
  • سال انتشار 1393
چکیده

چکیده: " از طریق جادوی عکاسی است که نور تبدیل می شود به سوژه اصلی با رنگ ها، شکل ها، فضا و نسبت های زمانی که عمیق ترین عقاید و احساسات را بیان می کند." اغلب به عکاسی بایستی به عنوان دو فرم یا (شکل) مختلف هنری نگاه کرد. در شیوه سنتی که صحنه ای را به تصویر می کشید، نمایش دقیق آن با نشان دادن ظاهر واقعی برابر است، که در عکاسی خبری و عکس های مسافرتی استفاده می شود. شیوه دیگر وقتی است که عکاس تلاش می-کند تا احساس واقعی یک صحنه را انتقال دهد، یک تصویر یا تاثیر کلی از صحنه. پژوهش در مورد عکاسی تبلیغاتی، موضوعی است که هنوز هم خیلی جای کار دارد. عکاسی تبلیغاتی و صنعتی نتوانسته به آن صورت که انتظار می رود هم پای دیگر نقاط جوان رشد کند و هم تحقیق و پژوهش در مورد آن بسیار سخت است و خیلی کم به صورت کاملاً سنتی راهش را طی کرده است. می توان گفت که عکس، بخش جدایی ناپذیر از طراحی گرافیک و تبلیغات می باشد که در این پایان نامه سعی شده که از ثبت اولین عکس جهان و روال رو به رشد و ترقی آن در ایران و جهان بحث کنیم و راه های رفته و یا ناتمام را مورد بررسی قرار دهیم و شیوه استفاده یک عکس به مثابه یک تصویر تبلیغاتی را مطرح کنیم و با روش کار کردن با وسایل نورپردازی و کار کردن با نور در عکاسی استودیوی، تبلیغاتی و ایده های تبلیغاتی و پوسترهای تجاری بیشتر آشنا شویم و آن را مورد کنکاش قرار دهیم

منابع مشابه

بررسی تطبیقی فرهنگ بصری، در پوسترهای دفاع مقدس و پوسترهای انگلستان درجنگ جهانی اول

درجهان معاصر، بسیاری از اشکال هنرهای تجسمی نه تنها با اهداف زیبایی‌شناسانه بلکه با تأکید بر فرهنگ ‌بصری، توصیف، تحلیل و تفسیر می‌شوند، در مطالعات فرهنگ ‌بصری، تمرکز در معنای فرهنگی تصویر برتر از ارزش زیبایی‌شناختی آن بوده و روابط فرهنگی بین تصاویر و مخاطب مورد بررسی و کنکاش قرار می‌گیرد، به همین سبب مطالعة فرهنگ بصری، به یک زمینة غالب تحقیق در علوم انسانی و هنر تبدیل شده است. از آنجا که ج...

متن کامل

چیستی هویت بصری ایرانی از منظر گرافیک

سیطره و نفوذ رسانه‌های جدید که عمدتاً با نرم‌افزار، تصویر، فونت و موضوع مشترک در حال گسترش است،اگرچه نویدبخش زبان بصری یکدست برای ارتباط آسانتر است‌، اما این یکدستی زبانی، همواره مخاطراتی چون، به حاشیه‌راندن یا فراموشی فرهنگ‌های بصری متنوع جهانی را نیز به دنبال داشته است. در ایران نیز این مخاطرات، با عدم استمرار محتوا و عناصر بصری ایرانی در حوزه‌های مختلف، چون، مخدوش‌شدن سیمای شهرها، ناپدید‌شدن ...

متن کامل

هویت بصری شهری در حیطه ی طراحی گرافیک

امروزه شهرها به مثابه‌ی کالاها یا خدمات، با برخورداری از طرح هویت بصری به اشاعه و متمایزسازی خود پرداخته‌اند. با در نظر گرفتن این موضوع که طراحی هویت بصری برای شهرها، پدیده‌ای نوظهور بوده و با توجه به کمبود اطلاعات در این باب، پژوهش حاضر به مطالعه‌ی هویت بصری شهری در حیطه‌ی طراحی گرافیک پرداخته است. رسیدن به چیستیِ هویت شهری و چگونگی بررسی و توصیف عناصر و مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده‌ی آن و هم‌چنین دست...

متن کامل

بررسی ویژگی های بصری آثار طراحی گرافیک شاخص مدرسه باوهاوس

مدرسه باوهاوس یکی از پیشتازان هنر مدرن بود که بین سال­های 1919 تا 1933 میلادی در آلمان فعالیت می­کرد نقش مهمی در برقراری پیوند میان هنر و صنعت ایفا کرد. آثار گوناگونی در رشته­های مختلف هنر و طراحی از این مدرسه بر جای مانده است؛ از جمله­ی این آثار، طراحی گرافیک باوهاوس، در دوران خود، جزء آثار پیشتاز محسوب می­شده است. نگارندگان در این مقاله در پی آن هستند تا ویژگی­های بصری آثار طراحی گرافیک شاخص ...

متن کامل

چیستی هویت بصری ایرانی از منظر گرافیک

سیطره و نفوذ رسانه های جدید که عمدتاً با نرم افزار، تصویر، فونت و موضوع مشترک در حال گسترش است،اگرچه نویدبخش زبان بصری یکدست برای ارتباط آسانتر است ، اما این یکدستی زبانی، همواره مخاطراتی چون، به حاشیه راندن یا فراموشی فرهنگ های بصری متنوع جهانی را نیز به دنبال داشته است. در ایران نیز این مخاطرات، با عدم استمرار محتوا و عناصر بصری ایرانی در حوزه های مختلف، چون، مخدوش شدن سیمای شهرها، ناپدید شدن ...

متن کامل

بررسی نقش عکاسی تبلیغاتی در گرافیک محیطی فضای باز

گرافیک محیطی و به کارگیری عکس، بویژه عکس های رنگی از مهمترین سرفصل ها در زیباسازی شهری است. عکس عنصر توانمندی است که افزون بر جذابیت وظیفه پیام رسانی و انتقال مفاهیم را دارد. در این مقاله سعی شده است تاثیر عکاسی تبلیغاتی در گرافیک محیطی مناطق شهری بررسی شود. در این راستا به آسیب شناسی عکس های ناموزون نیز پرداخته شده است. لازم به ذکر است یک عکاس تبلیغاتی به مبحث رنگ، فرم ، ترکیب بندی نور و تضاد...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023